onsdag 14 maj 2008

Från blått till vitt....

Hej alla glada....Det blir lite långt mellan inläggen så här på våren....men jag ska bättra mig.
Tänkte visa min tallrikshylla...den hade blåa detaljer nyligen, men nu är det vita och cremiga färger som är på topp....jag älskar ju också blåvita tallrikar men dom får komma ner i lådan ett tag. Man brukar ju ändra sig efter en tid.
Hyllan har min far gjort för många år sen och de mesta tallrikarna är ifrån loppis. Denna plåttallrik köpte jag i Stockholm...lite häftig tycker jag.
En korg ifrån Madam Stoltz och en loppiskanna med två äggkoppar.
I dag är det mulet och 10 grader, inget höjdarväder.
Jag håller på för fullt och ordnar med loppissaker, ska sälja en massa på söndag.
Ha det så bra..vi hörs..kram

12 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Om du visste vad jag letar efter en tallrikshylla - din var ju jättefin - kul att pappa din gjort den dessutom!

Kram Maud

Jenny Oak Fae sa...

Ser jättefint ut!

: )

Kram, Jenny

<3

Lyckofröken sa...

Vad kul att det är din pappa som har gjort den fina tallrikshyllan! Sakerna får ett ännu större värde då. Jag skulle jättegärna vilja ha en.

Ha det gott!
Kram A

Hjärtats saga sa...

Hej igen!
Vilken jättefin tallrikshylla din pappa har gjort. Jag skulle också vilja ha en, men tyvärr finns det ingen plats.
Plåttavlorna kostar 149,-/st och kommer från Kayenne.
Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej kul att kika in hos dig.Har länge letat efter en tallrikshylla men tyvärr inte hittat någon ännu.Vilka fina bilder du bjuder på.

Ha en bra helg.

Kramsi Tess

junhe sa...

jättefin tallrikshylla...extra fin blev den när du blandade upp keramik, porslin, trådkonst och tenn (tror jag det ser ut som). jag gillar när olika material blandas. just nu har jag en zinkbrika på bordet med 2 vita höga ljus, en doftpåse, glas underlägg, liten tennbricka med glassockerskål & gräddkanna. så sött =)) ha en fortsatt bra vecka/ kram junhe

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken fin tallrikshylla din pappa gjort! Jo nog förändras man alltid, snart vill du kanske ha tillbaka ditt blåa porslin, men det är vackert i din hylla nu!
Önskar dig en skön helg!
kram
nina

linnea-maria sa...

Vilken fin tallrikshylla, och snyggt arrangerat! Jag önskar jag hade plats för en tallrikshylla, men jag får kanske försöka göra plats ;) Ha en skön helg /linnea-maria

Malin - I min trädgård sa...

Först och främst - Vilka söta dalmatinervalpisar!!! Jaa det förstår jag att du skulle vilja ha allihopa!

Ja jag tyckte också att den tallriken var lite rolig! Och Madam Stoltz grejer är ju härliga... har själv suktat över ett diskställ bl.a.

Ha en skön helg!

LOPPISLIV sa...

Ooohh så sööööta valpisarna är....Och så snyggt det blev på din tallrikshylla...Jag log här för mig själv för jag har precis gjort samma sak som du...ändrat från blå/vitt porslin till vitt och creme :-) Tycker det är så fräscht och vackert...jättesnyggt!! Ha en härlig söndag...Kram Paula

Doften av vanilj sa...

Så fint du fick det i din hylla! Kul att din pappa gjort den. Förändring ja, det sker ganska ofta här hos mig...ständigt omflyttande..Så spännade att du ska på loppis!/Kram

Vero sa...

Bloggsurfar lite och hittade till dig. Skall kika vidare här och tack för alla trevliga bilder som du delar med dig av.