fredag 11 april 2008

Nyinköp.....

Hejsvejs. Ja då var denna vecka snart slut och trökigt väder har det också varit, men vi får hoppas på bättre tider med mycket sol...
Tänkte visa ett inköp som jag gjorde för två veckor sedan.
Jag och min dotter tog en sväng till Huvudstaden och besökte en trevlig butik som heter Tingel o Tangel. Där köpte jag denna korthållare, den är superfin...perfekt i min smak.
Jag satt lite gamla kort i den och några andra kort som jag har köpt hos Mig o Alice i Säter. Men idag så var jag på shoppinghumör igen. Jag var förbi Gruvgatan 13 och hittade den här fina och tunga pjäs....jättefin.
Och till sist lite blommor med björkris, jag tycker man kan ha björkris året om.
Snyggt att dekorera med.

Ha nu en skön helg och pyssla på.....kram.

20 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Jättefina saker du köpt!

Klart man kan ha björkris året runt... :)

Kram & trevlig helg!

/ Jenny

<3

Hannis sa...

Men valparna är ju så söta.
Ljuvliga små tjockisar=))

Fina saker du har inhandlat.
Korthållaren är så fin!

Ha en bra helg/Kram Hannis

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å vad du har köpt fina saker.Hoppas att det är bra med dom små vovvarna.
Ha en bra helg/Irene

Icka sa...

Hej!

Mams och paps flyttar till ett hus i Bjurfors i sommar. Äntligen!!! Dom har varit lite besvärliga innan dom bestämde sig.

Jag tror att jag har en liten Gurkflicka i magen. Alla andra tror på pojke. Bror har redan döpt den till Erik...
Imorgon ska vi på Barn o babymässa. Vi hoppas på massa gratisgrejor!

Ha det så bra. Hälsa familjen och klappa valparna!
Kram/I.

linnea-maria sa...

Vad mycket fint du har hittat. Jag gillar den tunga kotten. Jag har hört att gruvgatan säljer de där snygga "träskorna" som jag vill ha så när lönen kommer ....Ha en trevlig helg /linnea-maria

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka härliga fynd du hittat!
Har läst om den där gruvgatan och måste nog försöka ta mig dit nån gång.
Önskar dig en skön helg! Pussa på vovvarna från mig :D
kram
nina

Husbilsresan sa...

Fina nyinköp.Vad roligt at åka till Stockholm och handla.Det har jag pratat om länge, men det blir aldrig av.Visstkan man dekorera med björkris året runt...det är väldigt vackert!
Gosa med småvovvarna nu och ha en skön lördag!
Kram/Gunn

Doften av vanilj sa...

Oj så mycket fint du köpt! Ja vem kan gå ut tomhänt från Gruvgatan? Inte jag!!! Skulle kunna shoppa mig fördärvad!Gulligt litet arrangemang med björkri, klart att man kan ha det året om!/Kram

Jenny Oak Fae sa...

Gjutformen till min egen Madonna köpte jag på ebay från Wales :)

Kram, Jenny

<3

n o r d i n g å r d e n sa...

Fint litet rede du har gjort och ja, den stenkotten är bara så läcker! Ting & tangel är en mysig butik med mycket fina ting... visst är det kul att shoppa loss: )( en sån anslagstavla har jag med...) Ha en fortsatt skön helg! Mari.

Vit Spets sa...

Va roligt med shoppinghumör - men det humöret kommer ganska ofta hos mig...
Gruvgatan 13! det sägs att zinkljusstaken skall finnas där den jag efterlyser på min blogg!
Va fin den var den tunga pjäsen...
Ha det
//Siv

Lilla Trollbacken sa...

Hallå där!
Fin kotte du inhandlat, vill oxå ha sån...
Den fina korthållaren har jag däremot! Älskar den!
Apropå våra speglar och om dom var dyra så kan jag säga att vi har fyndat till superpris på auktion. Tex den som jag målade gav vi 500:- för och den andra som hänger i vardagsrummet (vit med guld) gav vi ca 400 för. Det är det braiga med auktion....
Kramisar
Gabrielle

Gårdsromantik sa...

Vackra fynd!
Ju större och tyngre desto mer åtråvärt för mig verkar det som.
Drog med mig en jättespegel och trymå från Norge när jag var på skolresa i min ungdom!
Då gällde det att le vackert mot busschauffören:-)

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å vad jag längtar att få se dina små vovvar.Kram/Irene

Vit Spets sa...

Tack för hjälpen! jag har hittat på webben för 79:- men den va slut för tillfället - jag får väl vänta...
jag vill ha den i zink...
Tack ändå
Kramis
//Siv

Hjärtats saga sa...

Hej!
Vad fint du gjort med silverskålen och björkriset, jättegulligt. Vilken läcker betongkotte. Visst är det kul att shoppa. Det behöver bara en liten sak som kan förgylla tillvaron.
Ha det så bra och hälsningar från Kerstin

hemtrevnad marie sa...

Så fina saker du köpt ....skulle vilja ha den där kotten och korthållaren!!
björkriset med blommorna var jättefint!
kraam

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Så fina saker du hade köpt! Och du hade arrangerat så fint på brickan.

Ja jag höll på att smälla av då jag såg alla underbara gamla saker du samlar på....vill också ha... =)

Kramisar Anita

Majas mammelucker sa...

Men vilka underbara fynd du gjort..gillar kotten den skulle jag inte ha någonting emot..kort hållaren har vi i butiken har inte blivit av att köpa hem någon än..men den är jätte fin ska nog ta mig en funderare var jag skulle ha den i såfall..Hade gott!
Kram Maria

Annas skattkammare sa...

Hej! Fina saker du handlat! Ser i tidigare inlägg att det går bra med valparna, så söta! Ha det gott! Kram /Anna