söndag 27 januari 2008

Fyndat på loppis.....

Ja då har man varit på loppis igen, och som vanligt så blev det lite fynd.
En vacker karaff, en liten glasskål, en fin tygkaramell, ett trähjärta och ett väldigt sött
salt o peppar set.

Och lite plåtsaker blev det också , silen vart jag glad över, den var helt felfri och kostade bara 20:-.
En vacker gräddkanna med rosmotiv och två stycken zinkkrukor för 5:- st.

Och sen det här gamla örngottet för en tia, väldigt fint sytt.

Ja då får jag väl önska alla bloggare en trevlig vecka, kul att ni tittar in till mig.....Hej svejs.

15 kommentarer:

Änglahem sa...

Vilka fina fynd!!!
Smällkaramellen är så söt och örngottet...jag blir stum...en tia?!!!! Super...!

Tack detsamma!

Kramar
Ulrika

Lyckofröken sa...

Hej!
Det var en riktigt lyckad loppis. D är det kul att åka iväg. Jag var där för ett par helger sedan men hittade ingenting, det är inte kul med flopp-loppis. Eller också är det det som är charmen!?
Ha en bra vecka!
Kram A

linnea-maria sa...

vilka fina fynd du har gjort. Jag åkte till emmaus i lördags och kom hem med lampfoten, ett gammalt lakan och lite tygblommor. Jag var lite besviken att jag inte gjorde mer fynd. Jepp, jag har köpt ny bil. Det var lika bra för den jag åkte med höll på att ramla sönder och drog oroväckande med bensin. Så ny dieselbil kostar nog inte mer än vad min gamla bensinare gjorde. /linnea-maria

K A T A R I N A sa...

Hej !
Jag har en canon eos 300D. Den är en av mina bästa vänner :-D

Mvh
Katarina

Mitt Lantliv sa...

Örngottet är underbart...
Tack för ditt tips, ska bli så kul att sätta igång, har läst om så många som blivit beroende.
Vem vet, kanske jag oxå *ler*

Kram S

Skatan sa...

Det är de där små charmiga detaljerna som är så viktiga! Kul och fina fynd du har gjort!

Sov gott : )

/Skatan

Anonym sa...

Vilka jättefina saker för inga pengar alls. Det kan man kalla fynd!
Ang. tvättklämmorna. Jag bjuder på dem och frakten, maila din adress så skickar jag ett litet paket!
Kram Bodil.

Anonym sa...

Men vilka otroliga fynd du har gjort, ja bara älskar ditt örngott ett sånt vill jag oxå ha......

Kram
Pernilla

bykerstin o. butikblandannat sa...

Va kul att du hittade till mig, så att jag hittade till dig (för det finns ju som du skriver, väldigt många bloggar!). Gillar verkligen din blogg! Blev så sugen på att gå på loppisar när jag såg dina fynd! Är nog också lite burktokig... :) Min hund är en flatcoated retriever men han är en riktig bjässe som tar mycket plats i vår lilla lägenhet :) Va kul att du har dalmatiner! Hur skulle du beskriva den rasen? Jag är nämligen lite intresserad av att nån gång i framtiden skaffa en dalmatin. Hoppas vi ses snart igen! Jag kommer tillbaka! Kram Kerstin

IKT i min vardag sa...

Vad kul att du fyndade så fina saker! Ska själv testa lyckan på en loppis på lördag. Hoppas jag har lika stor tur som många av er bloggare har.

Kram Linda

Malin - I min trädgård sa...

Oj vilka fynd! Zinkkrukorna blev jag särskilt förtjust i!

Lilla Trollbacken sa...

Hej svejs, tack f�r att du tittade in till mej. kan bara h�lla med dej, vitt �r helt underbart. I bland undrar jag hur m�nga liter vitf�rg jag gjort av med under �ren.
Hade gott!
Gabrielle

Helena Sjögren sa...

Hejsan !
Vad mycket söta saker du fyndat på loppis.
Jag borde ta mig en repa själv, det var längesen jag var i väg å shoppade.

/Helena

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Visst är de kul med loppis, de är verkligen ett gift hihi.
Vilka fina saker du fått tag i, å vad billigt sedan, kul!
Jättefint örgott och zinkkrukorna var söta :)

Ha en mysig fredag!

Kram Benita

Millas hem sa...

Åh, vad roligt att titta in här, gillar det jag ser. Nu måste jag fortsätta läsa om ditt pyssel!
Kram Camilla