fredag 11 januari 2008

Rosor och flaskor......

Rosor är väl vackert, men här i dalarna tycker jag det är svårt att få dem att överleva.
Men det finns ju mycket kontgjorda rosor som är väldigt vackra.
En tavla med min favoritflagga på.
Några gamla flaskor som jag har köpt på loppisar, jag tycker om att samla på gamla burkar och flaskor.
En bild ifrån mitt vardagsrum, en gammal byrå som min mor köpte på auktion för ca. 30 år sen.
Min älsklingslampa och några fattigmanssilverljusstakar.
Ha en trevlig helg....

13 kommentarer:

linnea-maria sa...

Halloj
du undrade vilka skrotmarknader vi brukar åka på. Tja när vi köpte lampan så var det skrotbilsmarknad i Sågmyra men det kanske var 5 år sedan. Den vi besöker oftast är DAK marknaden på lugnet i Falun, då är i princip alla säljare där. Men det är ju inte så mycket bildelar längre...mer godis för mig :) . Har du provat gamla härdiga sorter??De doftar ju dessutom. Min "älskling" Chapeau du Napoleon" är en mossros som doftar fantastiskt. Tips åk till Wij trädgårdar i Ockelbo och lukta på rosor, du blir såld, jag lovar. /linnea-maria

Solsjö - Under en vind sa...

Härliga saker!!! Maila mig på underenvind@telia.com så skickar jag en inbjudan!!! Skriv vilken blogg du har så jag vet att det är du! Fortsatt skön helg! Kram!

Katarina sa...

Hej:)
Vilken fin bloggsida du har:)
Kommer gärna hit flera ggr!
Ha enm härlig söndag !
Kram Katarina

me and alice sa...

Hej hej!
Vilken fin blogg du har! Och vilka fin vovvsingar...
Visst är taggtrådshjärtat fint som min dotter gjorde. Ja, dom hade taggtråd i skolan. Blev också förvånad. Kul och bra är det att barnen lär sig återanvända saker, eller hur?
söndagskramar Susanne

Lyckofröken sa...

Hej!
Roligt att titta in hos dig!
Ha en fortsatt bra dag!
Kram
A

Husbilsresan sa...

Ja, rosor är vackra, men jag tycker också att dom är lite svåra att odla.....men jag är inte så bra på det där med trädgård heller...jag vill ha växter som i princip sköter sig själv =)
Gamla flaskor gillar jag också....dom är så vackra med sina gamla etiketter.
HA en skön söndagkväll.
Kram/Gunn

Änglahem sa...

Tavlan din är bara såå läcker, min favvoflagga med.

Vad fint med dina gamla flaskor!!!


Kram
Ulrika

linnea-maria sa...

Jovisst har han några gamla bilar. Han har precis köpt en till som står i USA och ska fraktas hem. Suck! Jag har varit intresserad men tröttnat, cruising tycker jag är jättetråkigt. Det är väl för att jag har småbarn och tycker det är trevligare att umgås på annat sätt. Jo vi har också sålt på DAK. Makens bildelar har stått osålda och jag har håvat in storkovan på krimskrams

Handplockat sa...

kul och klart att du får länka till mej
nu hittade jag ju hit åxå
mkt fint du visar

=)

Maria sa...

Gillar tavlan med flaggan på!!!

Maria sa...

Väderleksrapport ifrån Skåne!
Jo blåsigt det kan du ge din f-n på. Det blåser under hösten, vintern och lite under våren. Trots att det oftast inte är så kallt här nere så känns det som om det är minus 30 grader när blåsten är som värst. Man vänjer sig ganska snabbt, men jag medger att ibland (som just nu) är man rätt trött på det.
Nu bor jag i Ystad och det ligger direkt vid havet, blir ju lite bättre ju längre in i landet man kommer.
Men här är vackert, när till hav och skog!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja du, du det beror ju lite på var i dalarna du finns förstås...
Tycker att Tulavippan i Gagnef har mycket (mycket varierande pris o kvalitet också), och Myrorna i Falun tex...
Vilken vacker ros du hade på bilden där....
Ha det gott! Hanna

Anonym sa...

Fina flaskor!
Hur är ölflaskorna märkta?