söndag 30 mars 2008

Grattis Daphne....

Hallo där ute i bloggvärlden.
Nu äntligen har dom små liven kommit... och som ni ser så har vi en stålt mor.
Valparna kom på Långfredagen.... och det blev 10 stycken, fast 4 var döda.
Jag vet inte varför hon får döda valpar, om det blir nått fel när hon ska till att föda och att dom får syrebrist. Hon fick för 2 år sen 9 valpar och 3 var också då döda.
Men dom 6 som är kvar är stora och friska.
Det blev 1 brun hane, 1 brun tik, 1 svart tik och 3 svarta hanar.
Så nu får vi väl se om det är nån som vill köpa dom också....


På bilderna så är dom 6 dagar gamla och väldigt hungriga. Dom bara äter och äter.....




Men så ibland så måste man sova lite också, och helst så nära varann som möjligt...

Ja det var allt för mig för den här gången, jag kommer att visa lite fler bilder när dom blir större och när ögon och prickar kommer....

Ha en skön vecka....kram.

16 kommentarer:

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å vad dom är söta.vill ha.
Tror inte att det blir problem att sälja.Ska bli kul att få se dom när dom har blivit större.
Kram irene

pudelflicka sa...

Vad roligt med bilderna på valparna. Det är tufft för en tik att få så många. Tänk alla valpar ser likadana ut när dom är så här små. Vecka 17 väntar vi valpar hos oss.
Kram Hedvig

Hem & Harmoni Marie sa...

Vilka söta små liv...jättegulliga!
Kram!

Jenny Oak Fae sa...

Tråkigt att inte alla klarade sig... men de som överlevde är ju helt ljuvliga!!!


Kram, Jenny

<3

stina sa...

Hejsan! Kul att du tittade in till mig! Ja jag bor i Vällingby ,När bode du i Råcksta (tänkte om du är uppvuxen där eller så) Jag har bott här sen typ 1974 innan dess så bode jag i Dalarna! (Leksand närmare bestämt) Jasså du var här i helgen....antar att du kollade in vårat nya stora centrum, hoppas att du inte missade den fina affären Fina Hem!!!
Kram Stina
p.s vilka söta små voffsingar!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Men halle va goa, det var det sötaste idag! För mig är dom vita allihop. Åh.. blir allt lite sugen!
GRATTIS DAPHNE!! + matte
kram
nina

Doften av vanilj sa...

Åhh vilka små sötingar! Den där rosa lilla puppis magen är ju bara för go.Åhh tänk att få gosa lite. Det går så fort, minns när min lille vilding var så där liten att han nästan fick plats i handen..Spännande att få följa dem när de växer. Ha det så bra/Kram

Husbilsresan sa...

Ååååå....alligosingen vad snuttiga dom är!!!Grattis till den stolta mamman och hennes matte!
Så dalmatinervalpar har inte prickar när dom föds....och hur kan du se om dom är svarta eller bruna då?
HA det gott!
Kram/Gunn

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Nämen ojj så små å söta de är!!!
Konstigt att de blir så då att några valpar är döda..hmm..tråkigt.
Mår den stolta mamsen bra då?
Hur kan du veta att de är svarta & bruna? Ser ju inga prickar alls jag.

Ha en skön vecka!
Kram Benita

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men såååååååå Underbart!!!!
Bra Kämpat ...så stolt hon måste va juuuu!!!
Ååå såååå söta de är,,,ni måste väl känna er som pongo familjen nu..även om det inte är 101..så är det ju massa valpar juuuu!!

Ha en härlig vecka!!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

Icka sa...

Vilka sötnosar!!
Om jag fick för Ola skulle jag genast boka en. men han är såååå fånig och tycker att det räcker med två knäppa katter och en bebis på väg....
Klappa om duktiga mamma Daphne!

Och ett gäng kramar till resten av familjen!
/Icka.

Annas skattkammare sa...

Man får gratulera till tillökningen i familjen! Jättesöta.. vill ha! =) Kram /Anna

Karin Lindström sa...

Dom är verkligen söta, så gullig bild när dom är trötta. Mamman ser också mycket fin ut.

Ha en fortsatt bra vecka med alla bebisarna!
Karin

Majas mammelucker sa...

Men jisses så sööööta dom är..man får gratulera till tillökningen..
Vad roligt med små valpar men det är mycket jobb oxå förstår jag..
Hade gott ta hand om voffsingarna!!
Kram Maria

Liten Bod sa...

Otroligt så små de är! Ska bli kul att se dem när de är lite större, precis som människor är de ju sötast när de växt till sig lite... :) Kram, Tina

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Liselott!

Sååå söta... Men kan bara se vitt... Hmm... Förstår inte riktigt. Tråkigt att hon får döda valpar, men samtidigt så kan man ju vara glad åt att det är så många kvar som lever och är friska.

Det var inte jag som köpte provdockan, det var min väninna. (Alldeles för dyrt för att falla mig på läppen! ) Men vacker är den. Är lite intresserad av att veta om det är en nyproduktion eller om den är gammal...

Ha en fortsatt fin dag!
Hanna