tisdag 4 mars 2008

Lite samlingar...

Hallo alla trevliga bloggare, det är så kul att läsa alla era kommentarer, man längtar till datorn för att se om det är någon som har skrivit en liten rad.... Vi står på kö här hemma för att få ha datorn en liten stund.
Tänkte visa lite bilder ifrån mitt kök, älskar att samla på gamla saker...

Gjorde mig en liten knopphängare att hänga upp alla mina loppis och auktionsfynd.....


Ett stort vackert kors som jag har köpt hos Majsan....
Och till sist en liten samling av rosa koppar, jag tycker det är lite sött med någon färg ibland också, och rosa gör sig bra med vitt...

Nej nu ska jag ta och fortsätta med målningen, jag har fyndat ett stort skåp som jag håller på att måla, och sen kanske det blir lite krokar och sånt att hänga saker i, bild kommer senare när jag har det klart......

Ha det så gott...kram.

25 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Fina samlingar du har!
Ska bli kul att få se skåpet :)
Jag håller med om att lite rosa här & där är fint med det vita.

Kram, Jenny

<3

Tidsmästarinnan sa...

hej och tack för kommentaren inne hos mig, vad kul, nu hittade jag ju hit!
Vad kul att få kika på dina vackra saker... Jag kommer tillbaka!
Kram

Tonje sa...

Det er så koslig å samle ting og når man finner brae løsninger slik at man kan se samlingene til en hver tid...jeg har lakt inn en samling inne på min blogg i dag også=)

Vitt Hemma sa...

Åh, vilka fina saker du har i köket! Otroligt fina koppar!! Det är roligt och fint att ta fram nu till våren och duka med!
Mvh Sof

Anonym sa...

Nämen guud så fint kors du köpt.
Skåpet betalade vi 195:- för, de var ju inte så dyrt.
Kommer nog att bli bra när det blir vitt å får nya knoppar samt att jag funderar på att sätta i lite tunt tyg i glasdörrarna =)

Ha det bra!
Kram Benita

Hannis sa...

Allt jag skrev försvann så jag försöker igen.
Vilka läckra plåtlådor du har!
Och sååå fint att ha saker hänga framme så där.
Blir ombonat och mysigt!

Kram Hannis

Änglahem sa...

Vad mycket fina saker du har där i köket!!! Gjort knopphängaren själv?? Hur gjorde du då om jag får lov att ställa en dum fråga?

Fint med dina koppar, gillar också lite färg ibland, men bara liiiiteee så rosa är ju perfekt!!

Kram
Ulrika

MormorRuthsAnn sa...

Vilken härlig hörna av alla dina fynd! Inga dåliga fynd. Ser vitt, skirt men ändå sådär slitet ut. Mums för ögonen. Håller helt och fullt med, vill också tränga in lite rosa här och där i allt det vita. Jag använder ofta torkade blekrosa rosor.

Kram Ann

ps: den där kudden vill jag också haaaa....

LOPPISLIV sa...

Håller med...det är så charmigt med att samla ihop gamla ting så där.....blir så hemtrevligt också...Sov gott//Paula

Lotta sa...

Vilken härlig samling ovh vilken härligt inspirerande blogg du har.
Hit kommer jag gärna igen, Kram Lotta

linnea-maria sa...

Vilken härlig samling med köksgrejer! snyggt var det också med upphängningen. Det mesta av mitt ligger gömt i skåpen, men det beror på att det inte finns något att hänga dem på.
Visst man kan inte låta bli att kika in på bloggen ibland 2 ggr per dag för att titta, har det kommit något roligt meddelande. Kram /linnea-maria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Sådan härlig samling med köksgrejer! Och de små rara kopparna är också jättesöta!
Jag samlar lite på rosengrejer, och ska visa det så småningom!
Jag lägger gärna upp dej som länk, om det är ok! Bara man kommer in på layouten någong gång på Blogger!
Kram
Marie

IKT i min vardag sa...

Vilken samling av fina fynd! Gillar verkligen också sakerna som fick komma med hem från den fina affären!

Kram Linda

Min Skattkammare sa...

Hej!
Åhhh....så härligt lantligt och fint du bjuder på! Och kaffekopparna är jättesöta, de får mig att minnas kaffestunderna med min kära mormor!
Visst får du titta in i butiken om du ändå är i krokarna! Vad roligt! Har du någon koll på när ni passerar på ett ungefär? Det vore bra så att jag inte blir fast här hela dagen, och så är jag ute i snickarverkstan och då ser eller hör jag inget. Det behöver ju inte vara på minuten exakt, hi hi!
Hör av dig!
Ha´det så bra!
Kram Kicki

Jessika sa...

Hej!
Tack för ditt besök på min blogg GULA VILLAN.

Vilka loppisfynd du har gjort, roligt.

Jag är uppväxt i en liten by som heter Torsåker, ligger mellan Falun och Gävle ( 5 mil åt vardera håll).

Uppväxt på en gammal bondgård med sekelskiftes hus och har en mor som hade förstånd att spara på allt gammalt ( kan till och med gälla spik!).

Tack för dina tips på butiker i Dalarna. Vi åker till Falun dom flesta gånger vi är hem till Torsåker. Till sommaren blir det en 3 v. semester till USA och då framför allt till San Fransico (släkt där). Jag tänkte på ditt kort på Golden Gatebron, barnen och vi bara längtar.

MVH Jessika på bloggen GULA VILLAN

Husbilsresan sa...

Hej!Vad lustigt att du tittat på just det fönstret.Ja det var lite dyrt, det tyckte min kompis också, men hon kunde inte motstå det ändå och det var ju tur för mej, för då fick jag tidningarna =)
Vilken massa fina saker du samlat på dej..fiffigt att hänga alltihop på knopphängaren.
Å,jag gillar kaffekoppar med rosor på....speciellt rosa,det är så sött.
Ha en trevlig helg!
Kram/Gunn

Min Skattkammare sa...

Hej igen!
Ja, då får det bli en annan gång! Men du är lika varmt välkommen då, och hojta gärna till om det blir en dag som jag inte har öppet ord. tider!!
Kramis

In my house sa...

Hej tjejen!
Jätte fin blogg du har och hem... kul att spana hos någon ny,,, och din ville man bara ha mer och mer av...
Du är ju pysslig till tusen,, sånt gillar jag...
Verktygslådan va fiffigt...
Vår lille"Snuffe" "hund" är en blandis med Jack Russel & Tibetansk spaniel... Han är våran going!!!
Ha en bra helg! återkommer gärna!
Kram josse!

Jenny Oak Fae sa...

Bilderna du frågade efter finns nu i inlägget "På begäran" :)

Jag minns inte var jag hittade bilderna, men vet att jag har ändrat lite på dem, gjort dem svartvita & gjort dem ljusare.

Hoppas att du får användning för dem!

Kram, Jenny

<3

Solsjö - Under en vind sa...

Mysiga samlingar i ditt kök!

Trevlig helg, kram!

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan.. tack. ja jag trivs i köket, & gillar det. även om vissa delar av det är kvar sen urminnes tider, Men det blir bättre, ska väl renovera det snart.

Du har jätte mysigt du med..

Ha det gott kramar Daniel

linnea-maria sa...

Hej igen! Jag dammsuger internet, nä jag skojar. Jag googlar på bara bilder och internationellt. Bilden på hjärtat föreställer St Therese . Barnens skyddshelgon. Jag undrar om jag sökte på saints och madonna kanske....Ha en trevlig helg /linnea-maria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Vilken underbar samling med alla vackra ting!!


Önskar er en härlig söndag!
~~♥ Milliskramar ♥~~

vitating sa...

Hej!
Trevlig blogg, fina samlingar!
Jätte vackra inköp hos majsan o fina loppisfynd!

Jag har precis bytt blogg från metro till blogspot, titta gärna in!

Kramar Vitating

Anonym sa...

Hejsan & tack så mycket för kommentaren! Vilken mysig blogg du har & vad du fyndar! =)

Kajsa kommer från Elle & Lisa i böle. Oj så spännande, då hoppas jag att man får se bilder m.m Har du någon hemsida/blogg till tjejerna? =)

Att ha en dalmatiner är det underbaraste jag varit med om. Kajsa är allt jag kan önska mig & mer! Finns inte ord att förklara hur mycket jag älskar henne. & det är väl tänkt att hon ska få ett litet syskon som man kan älskar lika mycket så småningom också!=)

Du får ha det bra & sköt om dig.
Hälsningar Liz från bloggen "Liz & Kajsas äventyr" =)