fredag 29 februari 2008

Veckans fynd....

Hallo alla kära bloggare, nu äntligen har jag också fått en sån där fin kudde..... Jag var till Majsan på Lavendel o Romantik och köpte den där, ett litet zinkhjärta och ett fint trådunderlägg fick också följa med hem till mig.
Jag tycker mycket om den butiken, har precis min smak.....

Fortsatte sedan en bit bort och tittade in på den nya loppisen som har öppnat ... och där fyndade jag två små gräddkannor för en tia styck...
Tänkte också visa en fin tavla som jag köpte på loppis för ett tag sen, sött litet barn....

Stolen har varit brun förut, men lite vit färg kom det på den också, stolen är ifrån min mans farfar....

Och sen så har ju även jag pysslat lite med ägg, tänkte visa ett utav dom, det är ju helskoj att göra sådana ägg, tur man har sparat dom gamla äggen.....
I morgon så är det dags för mer loppis... jag längtar...

Ha det så skönt i helgen..kram....

22 kommentarer:

Lilla Trollbacken sa...

Men så fina saker du visar. Jättegulligt påskägg. Jag ska också till loppis idag, får se om jag gör några fina fynd. Jag har också en sån kudde som du har köpt, men min är avlång, visst är de ljuvliga.
Ha en bra helg
Kram
Gabrielle

fyra vindar sa...

du undrade lite om dokumentet jag visar på min blogg. d har måtten 73x102 o kostar 540. hoppas du hade en lyckosam loppisdag! är ju alltid lika roligt att rota runt bland alla "skatter" fortsatt trivsam helg.
hej, hej /sofia

Handplockat sa...

Mums vilka fynd =)

kudden får vi snart hem på jobbet
Längtar

=)

ha en kalas lördag

linnea-maria sa...

Hejsan. Åh vad mycket fint du har köpt. Jag har köpt 2 sådana kuddfodral, de är så snygga. Jag är också helt såld på majsans sortiment. Visst är det kul med äggpyssel!!
Jovisst min mor bor där jag är uppväxt, nu bor hon i sitt föräldrarhem och har renoverat och byggt ut och håller på och planerar så hon sliter väl ut far i förtid. Ha en trevlig helg/linnea-maria

Vitt Hemma sa...

Vilka fina fynd!! Jätte fint påskägg! Kudden är ju otroligt fin!
Hoppas dina andra loppis dagar var lika lyckade.. Kram Sofi

Änglahem sa...

Vilka superfina ägg du gjort!!! Jättefina!
Förstår att man skulle bott i Dalarna, alla som varit hos Majsans lovordar hennes butik!
Fina fynd du fick med dig hem!

Kram
Ulrika

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Fina saker du köpt hos Lavendel & Romantik. Jag gillar de där zink hjärtat, vill oxå ha :)
Ny loppis? Är det den i gamla Willys/Hemköps lokaler du menar då eller?
Sj så har jag jobbat i helgen så de blev ingen loppis runda..har lite abstinens nu *fniss*

Ha en bra vecka!
Kraam Benita

Hannis sa...

Vilka fina saker du visar igen!
Man blir ju lite smått shoppinggalen=))
Stolen och hängaren!
Habegäret hägrar*fniss*

Papperna har jag skickat efter från panduro+en del som jag hittat på nätet.
Panduro har sååå mycket fina dokument!
Kram

LOPPISLIV sa...

Så mycket fint...och...Ja titta vilken fin "fil de feer" underlägg du också har köpt *fniss* En sån knoppbräda du har på stolen har jag precis inhandlat hos en antikaffär och målat vit såklart....och kudden är så fin...det är nog något alla bloggare vill ha nu...mig inklusive...Ha en härlig söndagskväll...Kram Paula

Jenny Oak Fae sa...

Kul att du tittade in på min blogg!
Jag gillar din blogg också :)

Ja, Ystadtrakten är verkligen fin, där skulle jag också kunna tänka mig att bo ;) Drömma kan man ju få göra...

Kram, Jenny

<3

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så fina saker du visar!och vad kul att du ska få smått,,,hihi
Men sist vart jag så less på slutet.
Dom var överallt , men gud vad jag saknar dom.Lycka till och skriv när dom har kommit.mvh irene

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hejså fina saker du köpt!!
Ser att även du drabbats av äggfeber..som resten av bloggvärden..så även jag. Så kul!!Der var jättefint ditt ägg!!

Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥

Tonje sa...

For noen nydelige ting du har fått kjøpt deg...de putene der er sååå vakre...og så vakkert som du har dekorert og tatt bilder=)
Ønsker deg en flott uke!

Liten Bod sa...

Hej där! Kul med en ny blogg som sagt! Tack för din kommentar, det piggar upp en sjukling. Vilka fynd du verkar göra hela tiden! Det är som jag säger, Stockholm med omnejd måste vara sämsta stället i Sverige att bo på om man gillar gammalt.... Kram, Tina

Majas mammelucker sa...

Halloj!!
Vad mycket fint du visar!!
Visst är det kul att gå på loppis..
Vad fina äggen blev ska göra ett försök jag oxå...
Är det ok att jag länkar dig???
Hade gott!! Kram Maria

Lavendel & Romantik sa...

Vilket fint ägg du gjort finare än det jag har i butiken ju.....Snygga kannor och stol....Ha en bra vecka kram/Majsan

Eva Agnes sa...

Göta Petter, som hon sa Teskedsgumman. Det ägget var väldigt fint.
God idé som jag kanske knycker.:-)
Fina grejer har du köpt hos Majsan. Tänk att hon hade det kuddfodralet. Vilken lycka!
Kramar Eva Agnes

Designe sa...

Oj så mycket fint du har köpt! Var har du hittat knoppbrädan, en sån är jag oxå sugen på! Vackert ägg oxå! Kram :)

Designe sa...

Just ja, du undrade över mina tulpaner!..de är faktiskt köpta på en helt vanlig liten ica-butik..de kostade lite mer..69:-..En av ägarna till butiken är fd florist så hon kanske har mer koll på sina blommor :)

Skatan sa...

Jättefina fynd! Gillar särskilt din knoppbräda!

Trevlig tisdag hälsar skatan :)

me and alice sa...

Hej!
Fina saker du köpt... Har också den där kudden och underlägget. Visst har Majsan en fin butik...
Hi, hi... de där gräddkannorna stod jag och höll i härom dagen...
kram /susanne

Anonym sa...

Halloj!
Visst är det fint....dokumentet? Det kostar en del....(690.-+frakt)
Men är väl värt det tycker jag....*ler*
Vilka fynd har lyckats göra det är alltid roligt att vara på loppis speciellt när man fyndar.

Ha det bra
Kram
Pernilla