söndag 24 februari 2008

Tidningar i en verktygslåda......

Hallo alla vänner, i veckan så hittade jag den här fina vita lådan med handtag, dom som sålde den sa att det var en verktygslåda, men vit och fin som den var så tänkte jag att den blir perfekt som tidningskorg(låda), och det bästa med den var att den var redan vit......
Köpte en fin trådkorg hos Lavendel o Romantik för ett tag sen, men nu har jag hittat lite smått o gott att ha i den... spetsar, ett litet hjärta, min mans gamla skor och små kottar ifrån redwood, träd som kan bli 115 meter höga och 11 meter i omkrets, dom finns i Kalifornien....
Fyndade dom här två barnen på loppis för nått år sen, visst blir det snyggare med att måla dom vita????...
Och tillslut lite nya loppisfynd, allt för 55 kronor......
Ha det så bra nu, en ny vecka att se fram imot, hoppas det blir mer soooool..., man blir mycket piggare då och får lust att göra saker och ting...Kram...

24 kommentarer:

"M" sa...

Vilka fina saker du visar...trådkorgen är ju supersnygg och verktygskorgen jättefin

linnea-maria sa...

Oj vad mycket fina fynd. Den där lilla glaskupan och ljusstaken är ju bara sådant som man vill haa. Verktygslådan passade ju mycket bättre som tidningslåda ;)
Den lilla korgen var fin, inte såg jag den när jag var hos majsan sist...Ha en trevlig vecka. Jag hoppas att jag ska får skrota runt lite på loppis till veckan :) /linnea-maria

Jennys Vita Villervalla sa...

Tack för besöket på min sida!
Härliga loppisfynd du har gjort, och din tidningskorg och trådkorg gillar jag skarpt!
Kram
Jenny

Marie sa...

Vilka fina loppisfynd du har gjort! Verktygslådan blev ju perfekt till tidningarna och trådkorgen med dess innehåll var ju helt underbar.

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vilka fina saker du visar! Verktygslådan var ju kanon och så praktiskt med en redan vitmålad sak! :-)

Gillar dina fynd, de är kanon!

Såg på nyheterna att det tyvärr ska bli regn... Redan imorgon.. Har vi osis övergår det till snö...
Hu då...

Ha det gott!
Kram Hanna

junhe sa...

vilken fin tidningskorg du hittat =)

Millas hem sa...

Hej!
Bilden på nätkorgen, skorna och rosorna är ljuvlig!
Camilla

Tonje sa...

Så fine funn du har gjordt! Det ble jo kjempe flott med bladene i den verktøykassen=)

Majas mammelucker sa...

Tack för att du tittade in hos mig!! Måste bara säga ÅÅÅÅ så fin trådkorg ..och verktygslådan var inte dum den heller..visst är det kul att fynda på loppis fina saker du hittade.
Ha en bra måndag! Kram Maria

Hannis sa...

En sån där verktygslåda skulle man ju ha!!
Fint arrangemang med alla saker i trådkorgen.
Läste om att du inte skulle ha tänkt dig att ha allt i vitt förr,samma för mig.
Har lustigt nog inte ens sett vit som en färg...
Annat är det nu minsann...

Kram Hannis

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Åå du har fyndat en liten glaskupa, ja vill oxå ha en sådan.
Men de är svårt att hitta dem tycker jag.

Ha de!
Kram B

Kannor och karaffer sa...

Hej - Vitt bli jättefint på dessa figurer. Sen måste jag gratulera till din fynd 55 kr för alla saker är sååå billigt. Och så mycket fint.....

Ha det gott!
Ann

Anonym sa...

Hej du!
Jag vet tyvärr inte vilka öppentiden den nya loppisen har.
Glömde kolla det. Men de har då öppet på helgerna + vardagar.

Kram Benita

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!!! och tack för titten hos mig!
Milde himmel vad mycket fint du hittat på loppis!! Här hos oss finns det knappt nåt att få tag på ,och då inte till de priserna...
Men Dalarna är Dalarna, bara bäst!!!! Ja, du ska inte tro att jag åker utomlands på semester, nej,Marie vill allra helst till Dalarna!!!! Och bodde jag där för jämnan, så skulle jag nog aldrig lämna landskapet!!!!
Nu har vi inte varit uppe sen -03, så abstinensen är svår!!!
Nej, nu ska jag kika vidare hos dig, och inte förvilla mig bort i Dalalängtan!
Kram från Marie

Husbilsresan sa...

Jadu,det där med sol kan vi ju glömma såsom det har snöat idag...rena rama julstämningen ute.Fy, jag gillar det inte!
Vad du har hittat mycket fina grejer på loppis och naturligtvis också i Majsans butik.Dom små barnaen blir fian med lite vit färg.
Kram/Gunn

LOPPISLIV sa...

Vilken perfekt låda för tidningar du hittat.....som gjord för det...bilden med korglådan med rosorna på är underbar...så mycket fina fynd du har gjort...ps: klart du får länka mig om du vill...Kram Paula

me and alice sa...

Härliga fynd!
Den sk. verktygslådan är superfin. Härliga loppisfynd!
kram Susanne

Maria sa...

Gillade verktygslådan, superfint!

Lilla Trollbacken sa...

Hej och tack för din snälla kommentar på min blogg. Inte behöver du vara avis, du har ju hur fint som helst själv.
Självklart får du länka mej. Jag länkar dej också!
Vilken fin trådkorg med olika fack du har.
Kram
Gabrielle

Gården på höjden sa...

Vilka fynd du gjort på loppis!
Var själv på loppis i helgen, utan pengar, har du hört!!
Men jag lade undan 3 saker som jag ska hämta på lördag, schyst va.
Visar på bloggen sen.

Ha det så bra
Kram
L

IKT i min vardag sa...

Så fint och smart att ha verktygslådan som tidningsställ! Trådkorgen är jättesöt!

Kram Linda

Linneagården sa...

Tack snälla du!
Den korgen var ju jättefin, är den ny & vart hittar man en sån?
Jag gillar oxå loppisar, ser att du fyndat roliga saker!
Ha det gott //madelene

Anonym sa...

Å va nyfiken jag blir nu på den "nya" butiken i Borl.Samt på ditt bord :)
Vilken typ av butik är det?

Varma Kramar från Benita i Säter

Anonym sa...

Hej! Superfin tidningslåda, se vad lite fantasi kan göra!:-)

Du bor inte i Borlänge, va? Anledningen till att jag frågar är att min bror bor där sedan många år.

Du frågade lite om Singapore, det är en vacker ordningsam liten ö, vi trivs superbra.
Ja, man ska nog inte spotta på gatan, men jag tror inte att man hamnar i fängelse om man gör det:-), tror jag!

Det finns en hel del regler här, men till skillnad mot i Sverige så följer man reglerna och det är en av sakerna som gör att jag trivs så bra här! Det är väldigt tryggt här, barnen ivarjefall äldsta tar taxi själv till kompisar i Sverige hade hon inte ens fått åka in till närmaste staden själv för att det känns otryggt.

Ha det så bra!