onsdag 13 februari 2008

Jag önskar ALLA bloggare en trevlig ALLA HJÄRTANS DAG.....

Hallo alla....... jag tänkte visa lite loppisfynd som jag inhandlade förra lördagen.
Jag har alltid velat ha en glasklocka, kupa eller vad man kallar dom, men jag tycker att dom har varit lite dyra, men så i lördags så fyndade jag två stycken på en gång, 20:- st fick jag ge för dom, det kallar jag bra pris, eller.....?
Köpte också en liten söt metallgroda.

Sen så har jag varit i jakt på en gammal hängare, och det hade jag också tur med, 30:- gav jag för den.Sen blev det ett par gamla glasögon för en tia.
Hittade lite nyare saker också, zink, zink.....det är så snyggt med zink tycker jag.....
Och det sista fyndet blev en bricka som jag tycker jättemycket om, lite sliten som det ska vara, och tio kronor kostade den......
Ja då får jag väl tacka för mig för den här gången och nu ska jag ta och måla lite, mycke projekt på gång, det kommer väl bilder senare.....Kram.

18 kommentarer:

Tonje sa...

for noen nydelige loppisfunn du har gjordt!

Jeg kom over denne bloggen for første gang og jeg måtte bare linke til deg i dag,håper det er ok?

Karin Lindström sa...

Hej,
Det var verkligen otroliga fynd, så billiga. Glasklockor brukar vara jätte dyra. Hängaren var också fin, jag gillar den enkla stilen.
En hjärtlig dag önskar jag dig också.
hälsningar
Karin

Anna sa...

Stort grattis till de vackra fynden! Skulle köpt allt om jag såg det!

Ha en härlig alla hjärtans dag!
Anna

Villa elva-kulla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Villa elva-kulla sa...

Åh vilka fina zink saker, den lilla vattenkannan skulle jag gärna vilja ha.
Ha en bra Alla hjärtans dag / Jennie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så fina loppis fynd!! vill med ha sådana glasklockor!!!

Välkommen in att fira Alla Hjärtans dag hos min "Nya" blogg...bjuder på hembakta cupcakes!!
Kram Millan

Anonym sa...

Hej kära du!

Tack för så go hälsning vi skickar ju massor av kramar till dig.♥

Vad jättefina saker du har fyndat, så kul! Glaskupor är ju så vackert.

Kram Bodil

Hannis sa...

Ojojoj, jag måste bo i fel stad!
Vilka loppisfynd!
brickan är ju makalöst fin!!!
ha en fin alla hjärtans dag//
Kram Hannis

Husbilsresan sa...

Men vad du har fyndat då....glasklockorna var verkligen billiga....och den gamla hängaren också.Brickan var verkligen jätteläcker och zinksakerna också.
Ha en skön alla hjärtans-kväll!
Kram/Gunn

Jes/Vita villa vila sa...

Vilka härliga fynd!

Önskar dig en härlig alla ♥ dag!

Kram Jes

Lavendel & Romantik sa...

Så fina saker lyckliga du!!! Fågelholken kostar 129:- Kram på dig/Majsan

This is Kia sa...

Otroliga fynd! Älskar zink, det är så praktiskt och vackert. Den gammal hängare är också jättefin. Är det höganäs kruka?

Haen fin alla hjärtans dag! Kramar Kia

linnea-maria sa...

Ja det var verkligen inte dåligt. Vilka brakfynd du gör!!! Var sjutton hittar man sådant? Jag ska kanske inte fråga, du vill nog ha dina kantarellställen ifred ;).
Jo bilderna hittar jag på internet, googlar på bilder med lämpliga sökord, eller så har jag köpt gamla vykort på tradera eller antikaffärer. Jag har även scannat av trycksaker och böcker . Ha en trevlig alla hjärtans dag! /linnea-maria

lottens vita och gröna sa...

hjäl vilka fynd!!!preis en sån hängare fyndade jag, trodde jag, för 200kr. kul att se dina grejjor! kram lotten

IKT i min vardag sa...

Det var verkligen fina fynd du har gjort! Glasklockor är svindyra annars! Zinksakerna var mumma!
Så mysig butiken såg ut att vara i ditt förra inlägg! Blev lite smått förälskad i lådan med hönsnät...

Trevlig helg!/Linda

Mormors Veranda sa...

Hej! Va kul att du hittat & tittat in hos mig. Jag bor i Västmanland. Du har verkligen fyndat fina prylar. Jag är också på jakt efter en sån där hängare. Är det okej att jag länkar till dig? Ha de gott! Kram Ingela

Frida sa...

Tack det samma! Vilka fina glasögon du har fyndat!
Ha en trevlig helg!
Kram Frida

Millas hem sa...

Massor av fint du hittat...vi hittade tre sådana gamla hängare i "snedskrubbarna" när vi hade bott här ett tag..så charmigt stuk på dem. På baksidan på en av våra står det först vem som tillverkat den och sen står årtalet..1907!!
101 år i år, kul va?
Älskar oxå zink!!
Kram Camilla