torsdag 13 mars 2008

Tänk hur det var förr.....

Tänk hur det var när man skulle handla förr.
Jag var på en auktion för några år sen och hittade en låda med nått som jag var intresserad av, men när jag hade ropat in lådan så hittade jag dom här fina ransoneringskorten, tänk att man inte kunde köpa vad man ville då...
Var på Biståndscentret här i stan och fyndade den här fina skålen för en tjuga, det tyckte jag var billigt.
Jag har ju hundra skålar men hittar man nått så tjusigt så kan man inte låta bli....

Tänkte också visa mina två små barnfynd som jag visade förut, nu är dom klara.
Dom var ju bruna förrut, men dom fick vitsjukan dom med......

Nu får ni ha en jätteskön helg, själv blir det väl loppis, hi ,hi,.
Kramar.....

10 kommentarer:

Majas mammelucker sa...

Ja visst är det roligt att handla när det nästan är gratis..vackert fat man kan ha det till mycket..fina barnfynd bra med vitfärg..lite som trolleri...
Lycka till med vovven..
Kram Maria

Husbilsresan sa...

Ja,tänk om man skulle vara tvungen att använda såna kuponger när man skulle handla....jobbigt måste det ha varit att försöka få ihop vardagen...
Skålar får man aldrig för många av...din var jättefin och dom små barnen blev superfina med den vita färgen.
Ha en skön helg!
Kram/Gunn

Lyckofröken sa...

Ja, vi lever i en annan värld nu för tiden. Mitt inlägg handlar också om svunna tider..
Ha det gott! Kram A

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Har de blivigt några valpar?
Ser nästan ut som om hon spricker snart.
Vilken fin skål du fynade. Man kan aldrig få för många *fniss*

Ha en skön helg!
Kram B

linnea-maria sa...

Vilka fina fynd du har gjort. Jag tror maken har ransoneringskort som ligger och skräpar från sin morfar som samlade på allt. De bruna barnen blev jättefina med vit färg. Tack för frågan. Jo jag tror jag kommer att trivas. Det är ett litet företag (250st) och lite familjär stämning tycker jag. Jag är inte riktigt helt klar på vad de vill att jag ska göra eftersom jag bara går intro nu, vi får se vad det lider /linnea-maria

Lilla Trollbacken sa...

Visst är det roligt att fynda, skålen är jättefin, likaså barnbysterna.
Ha en bra helg!
Kram
Gabrielle

In my house sa...

Hallu!!! Har daphne "vovven" gjort så att du har blivit mormor ännu?? :-)
Fin fint här!!
Kram josse

Lin & Lavendel sa...

Loppis är kul! Fin skål du fyndade och barnen blev jättefina i vitt!

Jag har utmanat dig i min blogg...om du vill!

Ha en fin söndag!
Kram.

Södralycke sa...

Vilen fin skål, ett riktigt fynd, och barnen passade bra i vitsjukan :)

Trevlig söndag!

Johanna

Anonym sa...

Hej
Är helt frälst i dessa ransoneringskuponger, min farmor gjorde en jätte fin glasbricka av dem, som jag en dag hoppas få av min far.